Polityka prywatności obejmuje zasady związane z obróbka danych osobowych przez Stronę Internetową, w tym podstawy, zamierzenia i obszar obróbki danych osobowych oraz uprawnienia osób, których dane dotyczą, a także informacje w kwestii stosowania plików cookies oraz instrumentów analitycznych.
Kierownikiem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Stronę Internetową jest FHU SKIBIŃSKI Kielecka 4W, 26-200 Końskie E-mail: fhuskibinski@gmail.com - nazywana dalej “Administratorem”
Dane osobowe na Witrynie Internetowej są procesowane przez Administratora zgodnie z aktualnymi przepisami prawa, szczególnie zgodnie z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczącego ochrony osób fizycznych w kontekście przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz zniesienia dyrektywy 95/46/WE (uniwersalne rozporządzenie o ochronie danych) - nazywane dalej „RODO”.
Korzystanie ze Strony Internetowej jest opcjonalne. Analogicznie, dostarczenie danych osobowych przez korzystającego ze Witryny Internetowej jest opcjonalne, z wyjątkiem:
obligacji ustawowych - podanie danych osobowych jest koniecznością ustawowym wynikającym z uniwersalnych regulacji prawa narzucających na Kierownika obowiązek obróbki danych osobowych (np. przetwarzanie danych dla prowadzenia ewidencji podatkowych lub rachunkowych) i niepodanie ich zablokuje Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
Administrator wnosi specjalnej staranności w celu zabezpieczyć interesy osób, których obrabiane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i gwarantuje, że zebrane przez niego dane są:
przetwarzane prawidłowo;
zebrane dla określonych, zgodnych z prawem celów i nie ulegają dalszemu przetwarzaniu niezgodnej z tymi celami;
merytorycznie prawidłowe i właściwe w stosunku do zamierzeniami, w jakich są przetwarzane;
składowane w formie, która umożliwia identyfikację osób, których dotyczą, nie więcej niż jest to konieczne do osiągnięcia celu przetwarzania;
obrabiane w sposób gwarantujący właściwe bezpieczeństwo danych osobowych, obejmujące ochronę przed nielegalnym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich metod technicznych lub organizacyjnych.
Uwzględniając naturę, zakres, środowisko i zamierzenia przetwarzania oraz ryzyko pogwałcenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża stosowne środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie działo się zgodnie z uregulowaniem i by potrafić to udowodnić. Administrator używa środki techniczne zapobiegające zdobywaniu i modyfikowaniu przez nieautoryzowane osoby, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
§2 PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych, gdy – i w takim obszarze, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych zamierzeń; przetwarzanie jest niezbędna do wykonania umowy, której uczestnikiem jest osoba, której dane dotyczą, lub do realizacji działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
obróbka jest niezbędna do realizacji obowiązku prawnego obowiązującego na Administratorze;
obróbka jest niezbędna do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów wykonywanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane się tyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane się tyczą, jest dzieckiem.
Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora potrzebuje każdorazowo wystąpienia co najmniej jednej z podstaw określonych powyżej. Konkretne podstawy obróbki danych osobowych Internautów odwiedzających Stronę internetową są określone poniżej.
§3 CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH
Każdorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Kierownika wynikają z działań realizowanych przez daną osobę odwiedzającą ze Witryny Internetowej. Na przykład jeżeli dany Internauta decyduje się na użycie z Formularza Kontaktu na Witrynie Internetowej, to jego dane osobowe będą obrabiane tylko i wyłącznie w celu odpowiedzi na podejście.
Administrator może przetwarzać dane osobowe na Stronie Internetowej w następujących celach, na następujących zasadach, w czasach oraz w następującym obszarze:
Cel przetwarzania danych
Odpowiedź na zgłoszenie
Dostarczanie wiadomości email w ramach usługi biuletynu informacyjnego
Określenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może wymagać Administrator lub jakie mogą być wznoszone wobec Administratora
§4 ODBIORCY DANYCH
Dla skutecznego funkcjonowania Witryny Internetowej konieczne jest korzystanie przez Kierownika z usług podmiotów zewnętrznych. Kierownik korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by obróbka danych spełniało wymogi Regulacji GDPR i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich określonych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Kierownik przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to wymagane do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie wymaganym do jego zrealizowania.
Dane osobowe Użytkowników korzystających z Strony Internetowej mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
Dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania technologiczne techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Kierownikowi prowadzenie biznesu i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Kierownikowi) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Internautów wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie wymaganym do zrealizowania danego celu obróbki danych zgodnie z niniejszą polityką prywatności.
Dostawcy usług księgowych, prawnych oferujący Administratorowi wsparcie księgowe, prawne (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator dzieli się zebrane dane osobowe Użytkowników wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie wymaganym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
§5 PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Prawo dojścia, poprawy, restrykcji, usunięcia lub transferu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo domagania się od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich korekty, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub restrykcji w przetwarzaniu oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do transferu swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw są opisane w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
Prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie zgody ma prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na legalność przetwarzania, którego zrealizowano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Prawo składania zażalenia do organu nadzorczego – osoba, której dane są procesowane przez Administratora, ma prawo składania zażalenia do organu nadzorczego w sposób i trybie zdefiniowanym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Prawo do oporu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (legalny interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że pokaże on istnienie istotnych legalnych przesłanek do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do określenia, prowadzenia lub obrony roszczeń.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym paragrafie można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub email na adres Administratora podany w paragrafie 1.
§6 COOKIES NA STRONIE INTERNETOWEJ, DANE EKSPLOATACYJNE I ANALITYKA
Pliki Cookies (ciasteczka) to małe tekstowe dane w postaci tekstowych plików, przesyłane przez serwer i przechowywane po stronie osoby odwiedzającej stronę internetową (np. na twardym dysku komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta przeglądający naszą Stronę Internetową). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można odnaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
Administrator może procesować dane zawarte w plikach Cookies podczas użytkowania przez odwiedzających ze Strony Internetowej w następujących celach:
zapamiętywania danych z skompletowanych Formularzy , ankiet lub danych logowania do Strony Internetowej;
dostosowania zawartości Strony Internetowej do indywidualnych preferencji przeglądających (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze Strony Internetowej;
prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze Strony Internetowej.
Standardowo większość internetowych przeglądarek dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość ustalenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej internetowej przeglądarki. Oznacza to, że można np. częściowo redukować (np. czasowo) lub całkowicie dezaktywować możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Strony Internetowej .
Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są ważne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez naszą Stronę Internetową – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.
Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego eksterminacji w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy internetowej przeglądarki.
Administrator może używać na Stronie Internetowej z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA), z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia) oraz z usługi Heatmap dostarczanej przez firmę HeatMap, Inc. Usługi te pomagają Administratorowi oceniać ruch na stronie internetowej. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób anonimowy (są to tzw. dane eksploatacyjne, które zapobiegają identyfikacji osoby) do tworzenia statystyk pomocnych w administrowaniu na Stronie Internetowej. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby przeglądającej Stronę Internetową. Administrator używając z powyższych usług na Stronie Internetowej gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzających Stronę Internetową oraz sposób ich zachowania na Stronie, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
Możliwe jest blokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania Google Analytics informacji o jej działaniach na Stronie Internetowej - w tym celu można umieścić dodatek do przeglądarki oferowany przez firmę Google Inc. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl